آخرین اخبار

تلاش بازی سازان برای جلوگیری از نام های ناپسند برای کاربران

 محمدصادق بختیاری  1403/08/08 11:00  بازی و سرگرمی
Pg100413626_44d693c1-38a6-476c-97da-c92a90948ce3.JPG

در گزارش اتحادیه ضد افترا، نام‌های کاربری با زبان نژادپرستانه و ضد دگرباشان جنسی+ یافت شد که نشان از کاستی در اعتدال دارد.

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه توسط لیگ ضد افترا منتشر شد، نام‌های کاربری که شامل عبارات نژادپرستانه، زن‌ستیز، یهودی‌ستیز، ضد LGBTQ+، توانایی‌گرا و برتری‌گرای سفیدپوستان می‌شوند، در برخی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین تعدیل نمی‌شوند.

در گزارش مرکز فناوری و جامعه ADL آمده است که نام‌های کاربری یکی از ساده‌ترین محتواها برای تعدیل هستند، زیرا هنگام ایجاد یک حساب کاربری توسط سیستم ثبت نام بررسی می‌شوند. بر اساس این گزارش، شکست این شرکت‌ها در تعدیل پیام‌های نفرت‌انگیز در یکی از اولین و قابل شناسایی‌ترین مکان‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های بازی به اندازه کافی برای مقابله با نفرت و افراط‌گرایی در پلتفرم‌های خود تلاش نکرده‌اند.

به گفته ADL، در بازی های چند نفره، نام های کاربری به وضوح برای سایر بازیکنان نمایش داده می شود و نام های توهین آمیز ابزاری برای ایجاد یک محیط بازی نفرت انگیز و خصمانه بوده است.

دانیل کلی، مدیر استراتژی و عملیات در مرکز فناوری و جامعه ADL گفت: «بازی‌های آنلاین یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین فضاهای اجتماعی دیجیتال برای ایجاد ارتباط و یافتن جامعه هستند. متأسفانه، آنچه شرکت های بازی می گویند برای مبارزه با نفرت در این فضاها انجام می دهند و آنچه ما در تحقیقات خود می یابیم، با یکدیگر در تناقض هستند.

این گزارش به تحقیقات فزاینده ای اضافه می کند که نشان می دهد بازی های آنلاین برای انتشار ایده ها و تصاویر افراطی استفاده شده اند. گزارش‌های سالانه ADL در مورد افراط‌گرایی نشان می‌دهد که نفرت و آزار و اذیت در بازی‌های آنلاین در چهار سال گذشته افزایش یافته است. نظرسنجی ADL در سال 2022 پاسخ‌های بیش از 2000 آمریکایی را جمع‌آوری کرد و نشان داد که اکثر بزرگسالان و نوجوانان هنگام بازی‌های آنلاین، نفرت و آزار را تجربه می‌کنند.

در ماه دسامبر، قانونگذاران به رهبری نماینده لوری تراهان، نماینده دموکراتیک، از شرکت‌های سازنده بازی‌های برتر خواستند تا در مورد تلاش‌های خود برای مقابله با نفرت، آزار و اذیت و افراط‌گرایی درون بازی در بازی‌های آنلاین خود توضیح دهند. در پاسخ های خود، تنها دو شرکت از 14 شرکت بازی ساز و کار خود را برای بررسی نام های مرتبط با ایدئولوژی های افراطی یا رفتار نامناسب برجسته کردند.

نام کاربری همچنین آشکارترین نشانه افراط گرایی در یک پلت فرم آنلاین است. مطالعه‌ای که در سال 2022 توسط مجله رایانه‌های رفتار انسانی منتشر شد، نام‌های کاربری در Reddit را تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که افرادی که نام‌های کاربری توهین‌آمیز یا جنسی صریح داشتند، بیشتر به آزار سایر کاربران و تولید محتوای مضر می‌پردازند.

محققان ADL پنج بازی آنلاین چند نفره را بررسی کردند: League of Legends، PUBG: Battlegrounds، Fortnite، Overwatch 2 و Call of Duty، که همگی در بین 25 بازی برتر در Tracker Network، وب سایتی که تعداد بازیکنان را بر روی بازی های محبوب نظارت می کند، رتبه بندی شدند. به گفته شبکه ردیاب، این بازی‌ها که بین سال‌های 2009 تا 2022 منتشر شدند، ده‌ها تا صدها میلیون بازیکن دارند.

تعدیل زبان تنفر آمیز و افراطی در بازی های آنلاین چالش برانگیز است زیرا بافت کلمات اغلب تغییر می کند، می توان اصطلاحات توهین آمیز جدیدی را معرفی کرد و افراط گرایان اغلب از کلمات رمزگذاری شده استفاده می کنند. در این گزارش آمده است که شرکت ها باید با کارشناسان مشورت کنند و کلمات جدید را برای مقابله با این موضوع پیگیری کنند.

بازی‌های چندنفره آنلاین در گذشته برای تعدیل سخنان نفرت‌انگیز و آزار و اذیت مبتنی بر صوتی در میان کاربران، که می‌توانند از طریق هدست و میکروفون در حین بازی با هم در یک بازی ارتباط برقرار کنند، تلاش کرده‌اند.

«شرکت‌های بازی‌سازی باید برای مقابله با گسترش ایدئولوژی‌های نفرت‌انگیز و افراطی در پلت‌فرم‌های بازی آنلاین خود تلاش بیشتری کنند. در عین حال، ما به شفافیت بیشتری در مورد نحوه کار آنها برای رسیدگی به این مسائل نیاز داریم."

هر بازی دارای یک کد رفتار یا قوانینی است که زبان توهین آمیز یا سخنان مشوق نفرت را ممنوع می کند. برخی از بازی‌ها خط‌مشی‌های خاصی در مورد نام‌های کاربری دارند، اگرچه این گزارش با توجه به اعتدال ناسازگار نام‌های کاربری، تأثیر این سیاست‌ها را زیر سؤال می‌برد.

سخنگوی اکتیویژن بلیزارد که Call of Duty: Warzone را توسعه داده است و شرکت مادر بلیزارد انترتینمنت و ناشر Overwatch 2 است، در ایمیلی به NBC News گفت: «ما دائماً در تلاش هستیم تا سیاست‌ها و ابزارهای اعتدال خود را بهبود بخشیم. بازی های ما را برای بازیکنان ایمن تر و فراگیرتر کنیم. میلیون‌ها بازیکن در سراسر جهان از بازی‌های ما لذت می‌برند و اکثر آنها در فعالیت‌های توهین‌آمیز یا نفرت‌انگیز شرکت نمی‌کنند.»

توسعه‌دهنده فورتنایت، اپیک گیمز، بلافاصله به درخواست اظهارنظر پاسخ نداده است، و همچنین کرفتون، ناشر PUBG:Battlegrounds نیز پاسخی نداده است.

Riot Games، توسعه‌دهنده League of Legends، به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد.

در دو بازی، محققان گفتند که ثبت نام‌های کاربری توهین‌آمیز مختلف از هر یک از پنج دسته را آزمایش کرده‌اند: یهودستیزی، زن‌ستیزی، نژادپرستی، ضد LGBTQ+، توانایی‌گرایی و برتری‌گرایی سفیدپوستان.

یافته ها تعدیل متناقض عبارات توهین آمیز را بر اساس خط مشی هر بازی نشان داد. محققان پاسخ های متفاوتی از سیستم ثبت هر بازی دریافت کردند. به عنوان مثال، در Call of Duty: Warzone، یک نام کاربری ضد LGBTQ+ مجاز بود در حالی که نام کاربری ضد LGBTQ+ رد شد.

نظرات

افزودن نظر :