برای برخی از ما، ساختن ثروت یک کار مادام العمر است. برای دیگران این فقط یک رویا است. چیزی که ما آرزوی آن را داریم بدون اینکه 100٪ متعهد باشیم.
ساختن ثروت برای خیلی ها تا حدودی افسانه است. ما دیگران را می بینیم که این کار را انجام می دهند و احساس می کنیم که این کار فقط برای آنها قابل دستیابی است. آیا واقعا اینطور است؟
من معتقدم که هر کسی می تواند به ثروت دست یابد، به خصوص زمانی که بدانیم چه چیزی در پیش است و چه چیزی در انتظار آن است. ثروت را می توان به روش های مختلف انباشته کرد که تجارت یکی از رایج ترین راه هاست.
در ابتدا به عنوان یک صاحب کسب و کار جدید و کارآفرین، در حال زندگی و نفس کشیدن در کسب و کار، نام تجاری و آنچه که ایجاد می کردم، بودم به این امید که روزی همه چیز ارزشش را داشته باشد. گاهی وقتها همهگیر میشد، و وقت نمیگذاشتم تا به آنچه که به دست آوردهام نگاه کنم (یا اعتراف نکردم که نسبت به زمانی که در ابتدا شروع کردم از چشماندازم دورتر بودم).
طولی نکشید که مشخص شد که برای کسب و کار، صرف نظر از اندازه و میزان ثروتی که برای ساختن انتخاب کرده اید، نیاز به مقدار زیادی است. شجاعت، زمان دوری از دوستان و خانواده، عزم، سرمایه، اعتقاد و خیره شدن زیاد به ورطه با امید، دعا و تجلی اینکه دیدگاه شما توسط تیم و مشتریان شما حمایت خواهد شد، می خواهد.
در این روزگار، هیچ کمبودی در فیلم، مقالات و کتابهای موجود برای به اشتراک گذاشتن رازهای ساختن ثروت و میراث وجود ندارد (از LuluLemon، Girlboss، Spanx، Poo-Pouri، Apple و موارد دیگر استفاده کنید). بسیاری "رازها" و "نحوه های" خود را برای ایجاد برندها و کسب و کارهای بزرگ که در نهایت منجر به موفقیت و ثروت می شود، به اشتراک گذاشته اند.
از نظر مفهومی، این منابع مفید هستند، و حکایت هایی را در مورد آنچه لازم است به ما می دهند و در عین حال به ما الهام می دهند - دقیقاً همان چیزی که وقتی احساس می کنیم خسته می شویم و بیش از آن به آن نیاز داریم (احساساتی که بسیاری از صاحبان کسب و کار تجربه می کنند و به اشتراک نمی گذارند).
چیزی که بسیاری از این منابع به آن دست نمیزنند، کشف واقعی خود است که زمانی اتفاق میافتد که تصمیم میگیرید در ابتدا غواصی کنید، صاحب یک تجارت شوید و هر روز به دنبال رویای جسورانه خود بیدار شوید.
آنهایی از ما که به اندازه کافی گرسنه هستیم که مسیر خودیابی را ادامه دهیم، لایهها را از بین ببریم و اجازه دهیم پتانسیل کامل خود را نشان دهیم، میتوانیم شکوفا شویم و به نامهایی معروف تبدیل شویم. این آسان نیست غواصی در اعماق خود ترسناک و ناراحت کننده است. به نظر حقیر من این چشمگیرترین کاری است که تا به حال انجام داده اید.
حضور در کسب و کار شما را وادار می کند که به بخش های جدید و غیرمنتظره خود خیره شوید، به ویژه زمانی که شما یک کسب و کار پر رونق و پایدار می خواهید. این یک ترن هوایی خواهد بود. بسیاری از مردم در مورد اعماق ناامیدی، عدم اطمینان و باور دیوانه وار صحبت نمی کنند - حتی زمانی که ادامه این باور منطقی نیست - که تجربه خواهید کرد. شما به همین ترتیب به دنبال آن خواهید بود، اگرچه مهم است که بدانید چه زمانی چیزی را پشت سر بگذارید. هنگامی که در نهایت همه چیز سر جای خود قرار می گیرد، اوج هایی را تجربه خواهید کرد که هرگز قبلاً نبوده است.
انرژی و فرکانس ارتعاش در اطراف ما هستند. همه چیز بازتابی از خودمان است تا افکار و باورهایمان. همین امر در مورد کسب و کار ما نیز صدق می کند - همانطور که تونی رابینز گفته معروف است.
با تمام آنچه گفته شد، در اینجا دیدگاه من در مورد آنچه که ثروتسازی و رشد یک کسبوکار نیاز دارد، آمده است:
1. قطعیت
اعتقاد مطلق به چشم انداز شما تفاوت بزرگی در نحوه ظاهر شدن شما برای تیم، مشتریان و نمایندگی برندتان ایجاد می کند. آیا تا به حال در اطراف کسی بوده اید که عدم اطمینان را به وجود می آورد؟ آیا وقتی به شما می فروشند احساس هیجان می کنید؟ آیا می خواهید بدون فکر خرید کنید؟ احتمالا نه. اطمینان شما باعث ایجاد یا شکست کسب و کار شما خواهد شد. یافتن دلایلی که به شما اطمینان می دهد یک ضرورت مطلق است.
2. بینایی
ما این را در هر کتاب مرتبط با موفقیت و تجارت می خوانیم. ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که دید شما 100٪ واضح نباشد. با این حال، شما هنوز احساسی دارید که غیرقابل انکار است. شما نمی توانید آن را کاملاً توضیح یا توصیف کنید. در آن مواقع، من از شما میخواهم که آن احساس را دنبال کنید و اجازه دهید بینش شما را بسازد. به قیمت ادامه کاری که انجام می دهید، دید 20/20 را در اولویت قرار ندهید. گاهی اوقات، قبل از اینکه دید شما روشن شود، باید چندین چیز مختلف را امتحان کنید. تا زمانی که توسط چیزی در درون خود هدایت می شوید، در مسیر درستی هستید.
3. جلو بردن جامعه
ساختن ثروت پایدار با حل مشکلات همراه است. این یکی دیگر از مواردی است که صاحبان مشاغل اغلب می شنوند زیرا درست است. کمک به جهان برای پیشرفت، چه با یک محصول یا خدمات جدید، از طریق یک اختراع جدید، یا با پیدا کردن جایگاه یا تخصص در یک بازار اشباع شده، همه تفاوت ها را ایجاد می کند و به شما امکان می دهد یک کسب و کار بادوام بسازید.
4. شناخت موقعیت خود
آیا از وضعیت مالی، موقعیت و رشد خود در بازار و اینکه چگونه فناوری صنعت شما را تغییر می دهد، می دانید؟ نگه داشتن انگشت روی تمام این موارد کلید بقا و پایداری است. اگر در این مورد مطمئن نیستید، به دنبال کمک باشید و یک برنامه و استراتژی برای حرکت به جلو ایجاد کنید. گاهی اوقات، حرکت رو به جلو ممکن است مانند فروش یا بسته شدن به نظر برسد - هیچ شرمی در این وجود ندارد!
5. درک ناخودآگاه خود
شما می توانید 80 ساعت در هفته کار کنید و رویای خود را "باور" کنید، اما اگر ضمیر ناخودآگاه شما خلاف آن را متقاعد کند، برای شما دشوار خواهد بود که به جلو بروید. ضمیر ناخودآگاه شما نقشی اساسی در موفقیت ما ایفا می کند، بنابراین، به عنوان یک صاحب کسب و کار، بسیار مهم است که از سطح سطحی باورها و احساسات خود فراتر بروید تا محرک های آن را درک کنید. وقتی به آنها توجه نمیکنیم، اشتباهات را تکرار میکنیم، درسها به شدت ضربه میخورند و مانند دو سال اول کسبوکار به کار خود ادامه میدهیم. این قطعاً هدف اصلی خلق ثروت نیست.
همانطور که کورتنی سی استیونز، نویسنده نوشته است: «اگر به انجام کاری که انجام میدهید ادامه دهید، همان چیزی را که به دست میآورید به دست خواهید آورد. شما تغییر می خواهید، کمی ایجاد کنید.»