آخرین اخبار

5 گزارش تجاری که هر شرکتی به آن نیاز دارد

 محمدصادق بختیاری  1403/08/03 12:05  کسب و کار
Pg920152447_c92456b5-d094-4eb0-bfc8-0ed7743d5d67.JPG

مدیریت و رشد کسب و کارتان سخت است اگر از نحوه عملکرد شرکت و اینکه کجا می توانید پیشرفت کنید آگاهی نداشته باشید. به همین دلیل گزارش های تجاری برای ارزیابی شرکت شما و قرار دادن شما در مسیر موفقیت ضروری است.
با تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در چندین نوع گزارش، می‌توانید ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند و کجا می‌توانید اصلاحات و تنظیمات را انجام دهید.

در زیر برخی از رایج‌ترین انواع گزارش‌هایی که صاحبان کسب‌وکار معمولاً آنها را مفیدتر می‌دانند، آورده شده است.
1. گزارش سالانه
هدف اصلی گزارش سالانه این است که به شما اجازه دهد ببینید شرکت شما در سال گذشته چه دستاوردهایی داشته است.

همچنین می‌توانید از این نوع گزارش عملکرد به‌عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کنید تا مردم، به‌ویژه سرمایه‌گذاران بالقوه و مشتریان، در مورد شرکتتان هیجان‌زده شوند – اگر اعداد مالی به نفع شما باشد.

شرکت های سهامی عام طبق قانون موظفند گزارش های سالانه خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارائه کنند.

2. گزارش فروش و درآمد
گزارش فروش و درآمد یکی از اساسی ترین انواع گزارش های تجاری است که می توانید تهیه کنید، زیرا به سادگی آمار فروش شما را در یک دوره زمانی مشخص فهرست می کند. مهمتر از همه، شما می توانید به سرعت این اعداد را با هزینه های خود مقایسه کنید تا حاشیه سود خود را تعیین کنید.

همچنین، با مقایسه این اعداد با سایر دوره‌های زمانی، می‌توانید یک نمای فوری سریع از نحوه بهترین مدیریت تلاش‌های فروش آینده، مانند تعیین دقیق بهترین زمان برای انجام کمپین‌های بازاریابی، دریافت کنید.

3. گزارش موجودی
گزارش های موجودی به شما اطلاع می دهد که در یک زمان معین چه مقدار از محصول خود را در دسترس دارید. این نوع گزارش نباید پیچیده باشد و در واقع حتی می تواند یک چک لیست ساده باشد.

اگر می خواهید چیزی کمی بیشتر درگیر باشد، می توانید یک گزارش رتبه بندی موجودی تهیه کنید، که می تواند به شما نشان دهد که محصولات شما در مقایسه با هزینه سربار نگهداری آنها در انبار چقدر خوب می فروشند.

4. گزارش بازاریابی
یکی از مهمترین جنبه های بسیاری از کسب و کارها بازاریابی است و پیگیری تلاش ها و نتایج آنها بسیار مهم است. با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل این اطلاعات، می‌توانید نظارت کنید که فروش شما از کجا می‌آید تا مطمئن شوید که بازده سرمایه‌گذاری خوبی برای هزینه‌های بازاریابی خود دریافت می‌کنید.

5. گزارش ترافیک وب سایت/گزارش رسانه های اجتماعی
این نوع گزارش های تجاری به شما احساس عملکرد آنلاین کسب و کارتان را می دهد. شما می توانید آنها را به طور خاص بر اساس نیازهای خود تنظیم کنید تا انواع اطلاعات را به دست آورید، از جمعیت شناسی گرفته تا سطوح تعامل.

اگرچه همیشه می‌توانید انتخاب کنید که گزارش‌های کسب‌وکارتان را خودتان پیگیری کنید، برخی از مالکان این کار را آسان‌تر می‌دانند. یکی دیگر از مزایای انجام این کار این است که داشتن یک شخص ثالث عینی گزارش‌های شما می‌تواند صحت را بدون تأثیر ذهنی تضمین کند.

نظرات

افزودن نظر :